Hőszivattyú és autólízing – mindenhez azért nem kell értenünk

Még ha használni is kívánjuk, meg igénybe venni ezeket a címben említett dolgokat, kis rutinnal a neten biztos találunk jó megoldást arra, hogy élvezzük az ilyesmik által nyújtott előnyöket, biztonságosan és költséghatékonyan.

Én elég sokat jártam annak utána, hogy melyik a nekünk ideálisnak tűnő hőszivattyú, amit aztán megvenni is érdemes lesz. És természetesen döntőrészt a szakemberek győztek meg, de a szimatom is kellett, hogy a különböző weboldali leírások közül ráleljek, hogy melyik leírás is a pontos, a korrekt, melyik szól az én konkrét problémám lehetséges megoldásáról. A nyílt végű pénzügyi lízing esetén ez az egész egy kicsit keményebb dió volt azonban! A cégünk igényli a dolgot, nem én személyesen. Kocsikat kell beszerezni, miközben nekem nincs is személyautóm, és emiatt nekem eleve még jobban kellett tapogatóznom, mert nem töltötte ki a mindennapjaimat az ezen való gondolkodás. Viszont itt kevés lehetőségből is, sikerült egy nagyszerű oldalra rálelnem: www.flottakezeles.hu. Ez az az oldal amin felül nem kell szerintem tovább navigálni… Ezt javasoltam végül a beszerzésre a cégnél, és bejött a szolgáltatás is, amit itt nyújtanak. Meg amúgy segítettek kikupálódni a témában.

Más területeken előfordul, hogy annyi a jó lehetőség, hogy az ember zavarban van egy kicsit, hogy éppen jól választ-e tényleg, de ebben az ügyben két telefonos megbeszélés után én azt mondtam, hogy: Ők kellenek nekünk! Mivel bonyolultabb terület, kevesebben is foglalkoznak vele ilyen profin, mint a FLOTTAUTO Lízing, és meggyőzők voltak. Nagyon átfogóan ismerik a területet, kalauzolnak el, majd indítanak el a gyakorlati úton. Bejön az a formula, nálam legalábbis átütött, hogy megérkezek egy weboldalra, és rögtön élőszóban szólnak hozzám. Itt konkrétan ez egy videós beköszönést jelent, amiben viszont rögtön összefoglalják nekünk a lényeget! Egyből tudtam, és itt most ehhez olvasnom sem kellett, mert az ügyvezető maga mondta el, hogy itt kapok majd elég gyakorlati tanácsot pont ahhoz, amiben a cégnek segítenem kellett mindenképp – mert rám osztották a feladatot.

Szóval tájékozódási jelleggel is megérkezhetünk hozzájuk, a flottakezeles.hu-ra, mert arra is egy kiváló csúcsweboldal ez a területet illetően, hogy csak felülről kapjunk rálátást, de természetesen tőlük lehetséges igénybe is venni csomagszolgáltatásokat és egyebeket.

Még a tájékozódás-vonalon belül fel lehet iratkozni egy levélsorozatra. De példának okáért az általunk, a cégnél többször is körbejárt témát is alaposan ismertetik szakcikkekben, mondjuk a fenti linkemen is látható módon, a nyílt végű pénzügyi lízing témaköréről akár. Leírják, hogy ez egy jól működő legális szolgáltatás. Később viszont felhívják a figyelmet, hogy vannak hátulütői. Ami igazán meggyőző, hogy azt is megvilágítják, miként akad körülötte egy-két kérdés, ami olykor még a szakértőknek is homályos. Nálam meggyőző az úgyszintén, ha egy értékesítő nem csak fényezi a termékeket, amikben (vagy nagyon hasonlókban) ő is utazik, hisz tökéletes termék eleve nincs – ezt már megtanultam. Miért is kéne úgy tenni, hogy minden csak szép és jó lehet? Mindig mindenből a létező legjobb választást kell kiszúrni, de mindig lesznek a kockázat-oldalon is minimum apróságszámba menő dolgok.

A weboldal felső menüsorában olyanokat találunk még, mint „Szolgáltatások”, vagy „Megvásárolható autók”. És tehát egy levélsorozatra is feliratkozhatunk rögvest a még elmélyültebb előzetes tudásszerzés jegyében – én felettébb javaslom, hogy ezzel kezdjünk!

Na, de akkor beszéljünk konkrétabban a nyílt végű pénzügyi lízingről… Amellett, hogy már többször bizonyított, és teljesen legális szolgáltatás, ami elővásárlási, vagy vevőkijelölési jog elnyeréséhez vezet, mondtam tehát, hogy van pár „bibi”. Nem előre meghatározott az esetében, hogy a folyamat végén kié lesz a gépkocsi. Sokszor inkább ajánlott – így magunk is ezt fontolgatjuk a cégnél – a tartós bérleti konstrukció, mert a nyílt végű pénzügyi lízingnél sok a nekünk nem tetsző kiskapu, de konkurense még utóbbinak a zárt végű pénzügyi lízing is. A nyílt végű pénzügyi lízing előnyei közt van, hogy nem minősül termékbeszerzésnek – ehelyett szolgáltatásnak tekintik – ezért az áfa levonható a havidíjából. A folyamat végén egészen olcsón juthatunk az autóhoz. Az áfának ugyanakkor csak annak arányában lehetséges a visszaigénylése, amilyen mértékben a cég céljaira van az autó használva.

A szerződés végén a következő lehetőségek előtt fogunk állni, ha mégis ezt választjuk… A lízingbeadó tulajdonában is hagyhatjuk az autót, lízingbevevőként élhetünk azzal, hogy magunknak vásároljuk meg az autót, ami azért lehet jó, mert így olcsón jutunk hozzá, és a van egy harmadik lehetőség is még. Az, hogy egy harmadik fél vásárolja meg azt a kocsit. Az ő személyéről is mi döntünk! Erről beszéltünk, amikor azt hangsúlyoztuk, hogy vevőkijelölési jog elnyeréséhez vezet a dolog. Viszont említettük még azt, hogy szóban forognak itt „termékek” és „szolgáltatások” és ezek különbségeit, és hasonlóságait is érdemes hangsúlyozni. Már csak azért is, mert mindig figyel a NAV! És ezért kell különösen körültekintően eljárni!

Az előző téma kibontásának első fontos állítása, hogy ilyesmik, meg bármiféle áru csak piacon áron cserélhetnek gazdát. Ha ezen dolog által kijelölt határokon túlcsúszunk, az feltűnhet a NAV-nak. Azért nagyon fontos és elengedhetetlen, hogy profikhoz forduljunk bármilyen konstrukció kialakításánál és az ő tanácsukat fogadjuk meg, mert minden ilyesmin el lehet sajnos csúszni!…

Ha a NAV valamit tudatos adóelkerülésnek értékel, az tényleg nagy baj. Nem törekedhetünk arra látszólag sem, hogy mélyen áron alul juthassunk hozzá valamihez, mert az törvényellenes!

A flottakezeles.hu oldalon elsőkörben tehát segíteni próbáló Flottauto Lízing nevű cég főként azokat támogatja, segíti, akik kisebb cégek, vagy valamilyen okból csak kisebb autóparkot építenének. És mondjuk nem tudnak dönteni a nyílt végű pénzügyi lízing vagy a tartós bérlet kötött, de elvárják, hogy a döntésük legyen annyira ideális, hogy ne vesszenek el a részletekben. Nyilván elsősorban költségoptimalizálási megfontolással közelítve az egészhez. Minimum 3, maximum 1-2 tucat autó esetén ők elhozzák nekünk az optimális megoldást, ha nem csak passzívan (az oldal böngészésével, vagy az információgyűjtéssel), hanem aktívan is a segítségükért fordulunk. Mert bizony akkor szaladhatnak el nagyon a költségek, ha ilyen, kisebb tételben gondolkodunk. 3-10 autó kis tételnek számít, a nagyobb kedvezmények csak az ennél jóval nagyobb mértékeknél jönnek. „Alacsonyabb” szinten nem lehet nagyvonalúnak lenni, mert az autó rengeteg pénzt visz el. A címadásom arra vonatkozott, hogy ha kicsiben is játszunk, azért van ideális megoldás mindig. Erre a szóban forgó problémára is. Csak profikra kell bízni a dolgot, mert mindenhez nem érhetünk mi magunk! Egy cégvezető persze magasabb szinten foglalkozhat már a materiális dolgokkal. De kisebb cégnél maga a tevékenységi kör, a szakma, a hivatás űzése jobban lefoglal mindenkit. A Flottauto segíteni fog a kicsiknek is jó döntést hozni – nálunk már bizonyítottak is, ezért ajánlom!